radīt motivāciju un nodrošināt audzēknim iespēju sagatavoties
profesionālās vidējās
izglītības ieguvei;
sekmēt audzēkņa veidošanos par garīgi attīstītu, brīvu,
atbildīgu un radošu personību;
veidot audzēkņa pozitīvu attieksmi pret līdzcilvēkiem.
Programmas
vispārīgie mērķi:
veicināt audzēkņa muzikālo, intelektuālo un emocionālo spēju
attīstību;
sekmēt kolektīvās un individuālās muzikālās darbības
pieredzes apguvi;
attīstīt jaunrades spējas mūzikā;
attīstīt spējas orientēties mūzikas žanros un stilos.
Programmas
specifiskie mērķi:
attīstīt muzikālo dzirdi, atmiņu un ritma izjūtu, veidot
muzikālo domāšanu;
apgūt vijoļspēles pamatprasmes;
apgūt mūzikas terminoloģiju un spēt raksturot skaņdarbu
muzikālo valodu.
Programmas
apguves kvalitātes novērtēšanas apraksts:
Audzēkņi,
kuri apguvuši izglītības programmu un ieguvuši nepieciešamo zināšanu
un prasmju novērtējumu, kārto noslēguma pārbaudījumu, kas ietver čella spēli, vispārējās
klavieres (prasības un repertuāra paraugus skatīt mācību priekšmetu
programmās),
solfedžo un mūzikas teoriju un mūzikas literatūru (prasības skatīt
mācību priekšmetu
programmās).
Tālākās
izglītības iespējas:
turpināt izglītību mūzikas profesionālās izglītības
programmās;
izglītoties dažāda veida kultūrizglītības profesionālās
pilnveides programmās.
Piezīme *): 9.klases audzēkņi izglītības programmas
saturu padziļināti apgūst
grupās kopā ar 8.klasi.
- Kad mūsu auss uztver ritmu un melodiju, mainās mūsu dvēseles noskaņojums. /Aristotelis/
- Dziedāšana mūsu sirdīs, mūsu prātus attur no ļauna un skubina uz labām, krietnām domām; jauka dziedāšana der cilvēkiem par dzīva prieka avotu. /Kronvalds/
- Mūzika apgaro visu pasauli, dod dvēselei spārnus, veicina iztēles lidojumu; mūzika atdzīvina un iepriecina visu eksistējošo... To var nosaukt par visa skaistā un cildenā iemiesojumu. /Platons/
- Mūzika patiešām ir visas cilvēces kopīgā, savstarpējā valoda. /Vēbers/
- Mūzikai jāuzšķiļ uguns cilvēku sirdīs. /Bēthovens/